ABC-Handlu
Image default
Home » Blog » Obiekty mixed-use to przyszłość rynku nieruchomości: Monopolis
HoReCa Turystyka Wszystkie

Obiekty mixed-use to przyszłość rynku nieruchomości: Monopolis

Łódź, 20 października 2020 r.
INFORMACJA PRASOWA

Zmieniające się przyzwyczajenia związane ze sposobem pracy i spędzania wolnego czasu, gdzie duży nacisk kładzie się na wygodę, determinują dostosowanie obiektów do takiego trendu. Tymi zmianami społeczno-kulturalnymi tłumaczy się rozkwit obiektów typu mixed-use, tj. łączących funkcje handlowe, biurowe, gastronomiczne i kulturalne. Miejsca takie, jak żadne inne, pomagają też w integracji lokalnych społeczności. Najlepszym przykładem tego rodzaju inwestycji jest Monopolis, które otrzymało prestiżową nagrodę MIPIM Awards 2020 za najlepszy obiekt w kategorii mixed-use na świecie. monopolis_

monopolis_logo_male

Zmieniła się dynamika naszego życia, dlatego dotychczasowy podział aglomeracji na wydzielone strefy służące konkretnym funkcjom przestaje się sprawdza. Tu pracuję, tam mieszkam, tu robię zakupy, a tam spędzam wolny czas. Współczesny użytkownik chce mieć wszystko w jednym miejscu. Zgodnie z najnowszymi trendami inwestycja powinna być uniwersalna i trafiać do różnorodnych grup odbiorczych. Odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni sprawia, że przyszli użytkownicy nie muszą szukać zaspokojenia swoich potrzeb w innych budynkach. Mając na miejscu przestrzeń usługową, miejsce pracy i infrastrukturę rozrywkową mogą spędzać zdecydowanie więcej czasu w obrębie danej inwestycji.

tłumaczy Krzysztof Witkowski, Prezes Virako.

Monopolis –
przyjazne miejsce, które tętni życiem

Obecnie komplementarność oferty biurowej, rozrywkowej, kulturowej i gastronomicznej staje się kryterium wyboru obiektu przez odwiedzających i inwestorów. Dzięki współpracy Virako z Grupa 5 Architekci, Monopolis stało się przestrzenią dla nowoczesnych biur z unikatowym klimatem, klubu dla dzieci, teatru, ARTgalerii, muzeum poświęconego historii Monopolu Wódczanego i amfiteatru. Obecnie obiekt jest jedną z wizytówek Łodzi, która niezależnie od pory dnia i nocy tętni życiem. W Monopolis Klienci chętnie korzystają także z oferty gastronomicznej. mixed-use

Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej aktywni – częściej wychodzimy z domów, szukamy miejsc kreatywnej rozrywki. Co istotne, w zależności od sytuacji, pory dnia czy nawet roku wcielamy się w inne role. Raz poszukujemy kameralnego miejsca na spotkanie biznesowe, kiedy indziej ciekawej przestrzeni, żeby spędzić czas w gronie najbliższych. Dlatego projektując przestrzeń Monopolis chcieliśmy, aby była różnorodna. Dzięki temu każdy znajdzie tam coś dla siebie. Cały czas pracujemy także nad poszerzaniem oferty,

dodaje Prezes Virako.

Integracja lokalnej społeczności

Monopolis zapewnia także kreatywną rozrywkę.Spektakle i wydarzenia organizowane na deskach teatru „Scena Monopolis” przyciągają rzeszę sympatyków. Letnia edycja „Spirit of Łódź. Music festival”, który przez całe lato odbywał się w plenerowej przestrzeni kameralnego amfiteatru w Monopolis, cieszyła się ogromną popularnością. Ideą festiwalu była niespodzianka, dlatego też informacja o tym kto miał wystąpi, trzymana była do samego końca w tajemnicy. Podczas festiwalu koncerty zagrali między innymi: Natalia Kukulska, Paweł Domagała, Kuba Badach, Błażej Król, zespół LemON, czy John Porter z zespołem.

monopolis_zdj_2

Jeszcze bardziej uniwersalny i wszechstronny

W kolejnych etapach inwestycji wybudowane zostaną dwie wieże biurowe. W dawnym magazynie spirytusu powstanie basen ze strefą fitness. Łącznie, po zakończeniu wszystkich etapów wielofunkcyjny kompleks zaoferuje ponad 24 000 mkw. nowoczesnej przestrzeni biurowej w czterech budynkach: jednym historycznym oraz trzech nowobudowanych. Równocześnie, na kolejnych 5 400 mkw., kompleks nadal będzie pełnił szereg funkcji miastotwórczych, oferując wachlarz usług i zapraszając mieszkańców na rozmaite wydarzenia kulturalne.


Więcej informacji:
Monika Anna Kern | AHAVA PR Sp. z o.o.
tel: +48 601 892 291, email: monika.kern@ahavapr.pl

O Virako:

Virako jest dynamicznie rozwijającą się polską firmą deweloperską, inwestującą w budowę kompleksów biurowych. Spółka działa od 2001 roku. Jedną z inwestycji Virako było Centrum Biznesowe Faktoria w Łodzi. Dawne budynki Fabryki Motorów Henryka Wegnera z 1920 roku zostały przebudowane na nowoczesny, wielofunkcyjny biurowiec oferujący klimatyczne lofty biurowe. Inwestycja została wyróżniona w konkursie Wnętrze Roku 2004 w kategorii realizacji budujących tożsamość Łodzi. Kolejne przedsięwzięcie – nowoczesny kompleks biurowy Forum 76 Business Centre – to pierwszy w Łodzi biurowiec klasy A. Inwestycja dwukrotnie zdobyła tytuł Biurowca Roku 2012 i 2014 w prestiżowym konkursie Eurobuild Awards. Flagową inwestycją Virako jest Monopolis. Kompleks biurowy w dawnych zakładach Monopolu Wódczanego z 1902 roku, trzeci co do wielkości zabytkowy zespół fabryczny w Łodzi (po zakładach Karola Scheiblera i Izraela Poznańskiego).

Pozostałe artykuły: https://abc-handlu.pl/category/wszystkie/horeca/

Related posts

Gastro Borowiec: Kompleksowe wyposażenie Gastronomii

ABC-Handlu

COVID-19 wpływa na kształtowanie nowych postaw i zachowań wśród ludzi.

ABC-Handlu

Poznajsmaki.pl – Sklep z herbatami i kawą

ABC-Handlu