Tork wykorzystuje wirtualną rzeczywistość w nowatorskim szkoleniu dotyczącym higieny dłoni
Według najnowszego badania 80% pracowników służby zdrowia chciałoby poprawić higienę swoich dłoni.
Według ankiety przeprowadzonej wśród ponad 1000 pracowników służby zdrowia w pięciu krajach, 60% badanych chciałoby, aby w ich miejscu pracy więcej uwagi poświęcano higienie dłoni. Natomiast 40% ankietowanych wyraziło chęć wzięcia udziału w szczegółowym szkoleniu z zakresu czystości rąk. To ważny sygnał dla kadry zarządzającej placówkami służby zdrowia, że temat higieny dłoni jest istotny dla ich pracowników. Tork — marka firmy Essity, globalnego lidera branży higienicznej i zdrowotnej, znalazła rozwiązanie i jako jedna z pierwszych wprowadza interaktywne szkolenie w wirtualnej rzeczywistości (VR) w zakresie higieny dłoni.
W wirtualnym świecie użytkownik wciela się w rolę personelu pielęgniarskiego lub lekarskiego na szpitalnym oddziale. Dzięki różnym scenariuszom ma szansę przećwiczyć każdy z ”5 momentów higieny dłoni” zalecanych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).
Innowacyjny trening w wirtualnej rzeczywistości pozwala pracownikom zweryfikować wiedzę w bezpiecznych warunkach podczas symulacji środowiska pacjenta oraz uzyskać informację zwrotną i uczyć się na błędach.
wyjaśnia prof. Didier Pittet, dyrektor Programu Zwalczania Zakażeń oraz Ośrodka Bezpieczeństwa Pacjenta w Szpitalu Uniwersyteckim i na Wydziale Lekarskim w Genewie.
Tork VR Clean Hands Training and Education to pomocne rozwiązanie, które inspiruje i angażuje w zdobywanie wiedzy z zakresu higieny dłoni. Wykorzystując zestaw VR, uczestnicy przygotowują się do rozpoczęcia nowej zmiany w placówce służby zdrowia. Mimo że poruszają się w wirtualnym świecie, muszą stawić czoła wielu sytuacjom zaczerpniętym z codziennej pracy. Uczestnik, który nie dopełni procedur higieny dłoni, może ponowić próbę, wyrabiając i utrwalając w ten sposób nawyki zgodne z najwyższymi standardami.
Przestrzeganie odpowiednich zasad higieny dłoni jest uważane za najważniejszą metodę profilaktyki i kontrolowania zakażeń w placówkach służby zdrowia.
Czterech na pięciu pracowników służby zdrowia chciałoby poprawić u siebie przestrzeganie zasad higieny dłoni, ale chcą osiągnąć to w oparciu o konkretne wyniki badań. Nawiązaliśmy więc współpracę z psychologami behawioralnymi, szpitalami akademickimi oraz światowymi ekspertami w dziedzinie higieny dłoni, aby zapewnić oparte na dowodach naukowych rozwiązanie, które pomaga przełożyć teorię na praktykę.
– mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager marki Tork.
Więcej informacji na temat Tork VR Clean Hands Training and Education:
Aby wziąć udział w szkoleniu Tork, wystarczy dysponować smartfonem kompatybilnym z okularami VR, zestawem słuchawkowym VR z pilotem zdalnego sterowania lub jego odpowiednikiem oraz aplikacją Tork VR Clean Hands. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie w App Store oraz Google Play.
Więcej informacji na temat:
• Linki do aplikacji:
https://apps.apple.com/us/app/tork-vr-clean-hands-training/id1446323440/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.essity.FusionVR
• Więcej o Tork VR Clean Hands: tutaj
• Więcej o wynikach badania: tutaj
Dodatkowe informacje dla mediów:
A PRiori Communications, +48 570 774 727, office@apriori-communications.com
Marka Tork®
Marka Tork jest dostawcą profesjonalnych rozwiązań do utrzymania higieny dla szerokiej gamy odbiorców. Od restauracji, przez służbę zdrowia, biura i szkoły po przemysł. Na rozwiązania składają się dozowniki, ręczniki i papiery toaletowe, mydła, serwetki i czyściwa kuchenne oraz przemysłowe. Dzięki wiedzy eksperckiej, funkcjonalnym produktom i polityce zrównoważonego rozwoju Tork jest liderem w swojej branży. Należąca do Essity (wcześniej SCA) marka Tork dostarcza rozwiązania klientom w ponad 80 krajach. Szczegółowe informacje i aktualności o nowych produktach są dostępne na stronie www.tork.pl
Essity
Firma Essity to światowy lider branży higienicznej i ochrony zdrowia. Stworzona do podnoszenia jakości życia poprzez dostarczanie niezbędnych na co dzień produktów i rozwiązań. Nazwa Essity pochodzi od słów „essentials” (podstawowe) i „necessities” (niezbędne). Nasz zrównoważony model prowadzenia działalności jest korzystny dla ludzi i przyrody. Produkty Essity są sprzedawane w około 150 krajach pod wiodącymi światowymi markami TENA i Tork oraz innymi silnymi markami, takimi jak
- Jobst,
- Leukoplast,
- Libero,
- Libresse,
- Lotus,
- Nosotras,
- Saba,
- Tempo,
- Vinda oraz Zewa.
Firma Essity zatrudnia ok. 48 000 pracowników, a jej wartość sprzedaży netto w 2017 r. wyniosła ok. 109 mld koron szwedzkich (11,3 mld euro). Siedziba główna firmy mieści się w Sztokholmie (Szwecja). Firma jest notowana na sztokholmskiej giełdzie NASDAQ. Więcej informacji na www.essity.com