Dynamiczne zmiany, perspektywiczne rynki, szanse na rozwój biznesu. To tematyka tegorocznych targów POLAGRA. 25–27 września na Międzynarodowych Targach Poznańskich spotkają się przedstawiciele firm spożywczych, sieci handlowych oraz biznesowi goście z kilkudziesięciu krajów. W planach są spotkania biznesowe, dyskusje, szkolenia, konkursy i kulinarna uczta. Do 13 września bilety na wydarzenie są bezpłatne.
W tym roku organizatorzy targów POLAGRA zaprosili do udziału wielkie marki. Sieci handlowe reprezentują Partnerzy Główni, którymi zostały Lidl Polska i Żabka Polska. Przez trzy dni będzie można porozmawiać z przedstawicielami obu sieci, poznać wymagania dotyczące dostawców, nawiązać biznesowe kontakty. To niepowtarzalna szansa dla firm, które chciałyby dostarczać swoje produkty do tych sieci lub swoje produkty eksportować.
Silny eksport, międzynarodowy charakter
Na wydarzenie zarejestrowali się kupcy, właściciele i przedstawiciele firm działających na całym świecie. Aktualna lista obejmuje ponad kilkadziesiąt krajów, takich jak: Arabia Saudyjska, Belgia, Białoruś, Chiny, Czechy, Hiszpania, Holandia, Indie, Japonia, Kanada, Litwa, Łotwa, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Tajwan, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Międzynarodowy charakter targów POLAGRA mocno zyskuje na znaczeniu, co ma swoje odzwierciedlenie też w tematyce debat i prelekcji. Obejmą one zagadnienia eksportu polskiego mięsa, drobiu, mleka i innych produktów rolno-spożywczych. Goście wskażą kierunki rozwoju i konkretne rozwiązania. Warto też sprawdzić program szkoleń.
Zapraszamy po wiedzę
Eksperci z czterech kancelarii opowiedzą o aspektach prawnych dotyczących składu, etykietowania, nazewnictwa produktów, odpowiedzialności społecznej i środowiskowej producentów i dystrybutorów żywności. Powiedzą o kluczowych zmianach prawnych dla sektora spożywczego, oznakowaniu, opakowaniach, dystrybucji i reklamie żywości. Jednym poruszonych tematów będzie też greenwashing, sposoby jego wykrywania oraz konsekwencje dla przedsiębiorców stosujących te praktyki.
Tematem kolejnego ze szkoleń będzie unijny plan walki z mikroplastikiem i prawne aspekty dotyczące zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Oprócz środowiskowej, ważne będą też społeczna i korporacyjna odpowiedzialność przedsiębiorstw. To podczas szkolenia dotyczącego ESG w branży spożywczej i HoReCa.
Na właścicieli restauracji, małej i dużej gastronomii czeka szkolenie poprowadzone przez, doskonale znanego w świecie gastronomii, Pawła Grubę. Manager znany z programu „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia” przedstawi sposoby finansowej motywacji pracowników.
Każda osoba zarejestrowana na którekolwiek ze szkoleń otrzyma zaproszenie na targi. Szczegóły można znaleźć na www.polagra.pl w zakładce „program wydarzeń”.
Kulinaria i gastronomia na POLAGRZE
Oprócz czysto biznesowego charakteru wydarzenia, POLAGRA skupia świat wspaniałych kulinarnych doświadczeń.
Podczas targów odbędzie się finał 22. edycji Kulinarnego Pucharu Polski, w którym zmierzą się najlepsi szefowie kuchni w naszym kraju. Młodzi adepci gastronomii i cukiernictwa wystartują w regionalnych eliminacjach międzynarodowego konkursu WorldSkills, czyli SkillPoland 2024. Z kolei piekarze zmierzą się podczas dwudniowych zmagań w konkursie Master Baker. Zwycięzców poznamy w piątek, 27 września.
Polska Press Grupa wręczy wyróżnienia w ogólnopolskim plebiscycie „Mistrzowie Smaku”.
Kogo i gdzie szukać
Udział w POLAGRZE zapowiedziały najważniejsze przedsiębiorstwa i przedstawiciele organizacji z branży spożywczej. Oprócz wspomnianych Partnerów Głównych, na targach pojawią się duże marki jak Frizo i Hert, które zostały partnerami Salonu Foodtech. Partnerem salonu Horeca jest w tym roku Komat.
Swoje stoisko będą miały także giganci tacy jak Maspex (odpowiedzialny za marki jak Tymbark, Kubuś, Lubella), Polska Izba Mleka, Mlekovita i Mlekpol. Udział zapowiedziały firmy oferujące urządzenie i usługi dla branży piekarskiej, cukiernictwa i gastronomii (Primulator, Nestle, RM Gastro, Petit Forestier). To tylko niewielki wycinek z kilkuset wystawców. Aktualną listę można ją śledzić na www.polagra.pl.
Targi POLAGRA rozpoczną się w środę, 25 września i potrwają do piątku. Ostatni dzień wydarzenia będzie jednocześnie pierwszym targów Smaki Regionów, skupiających regionalnych producentów i wytwórców.
Do 13 września bilety na targi POLAGRA są bezpłatne. Program wydarzeń, bilety, informacje o wystawcach i inne szczegóły dostępne są na www.polagra.pl.
Źródło zdjęć:
Fot. Grupa MTP / Piotr Pasieczny – Fotobueno