W dzisiejszych czasach świadomy sposób odżywiania nabiera coraz większego znaczenia. Konsumenci, sięgając po produkty, biorą pod uwagę wpływ nie tylko na ich własne zdrowie, ale także i na zdrowie zwierząt. Z tego względu coraz częstszym kryterium wyboru artykułów spożywczych jest ich pochodzenie, sposób wytwarzania oraz skład. Firma Starck’s postanowiła odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku i wyprodukowała Cremajo – majonez jak prawdziwy, ale bez jajek. Produkt ten tworzony jest na bazie roślin i występuje w wielu wariantach smakowych. Majonezy Cremajo w miarę możliwości są też wolne od alergenów.
Z Bogną Szkupińską, właścicielką firmy Starck’s Food Polska, rozmawia Jan Żuławnik. Kiedy powstała firma Starck’s Food Polska i jakie były początki jej działalności?
Działamy na rynku polskim od 3 lat. Weszliśmy na nasz rynek z unikatowym produktem – majonezem vege, który stał się w krótkim czasie hitem rynkowym. Cremajo- bo tak nazywa się nasz produkt—dedykowany jest nie tylko dla osób na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej, ale również dla tych, którzy liczą kalorie, są cukrzykami, alergikami, uważnie czytają etykiety. Dla wszystkich osób starszych, dzieci oraz osób na diecie niskotłuszczowej.
Skąd pomysł na produkcję zdrowej żywności?
Jesteśmy dumni z tego, że udało nam się osiągnąć dwa cele: po pierwsze – wyeliminowania jajka ze składu produktu; po drugie – stworzenie Cremajo, które będzie w swojej strukturze identyczne z majonezem, nie będzie się rozwarstwiało, co nie jest takie proste przy próbach połączenia oleju rzepakowego z wodą, jako dwóch głównych składników. Poza tym chcieliśmy, aby było polskie w smaku, o wyraźnej nucie wytrawności.
Cremajo 40% tłuszczu i Cremajo Czosnek zdobyły prestiżowy certyfikat Ogólnopolskiego programu Promocyjnego „Doceń Polskie”. Czym te produkty się charakteryzują i czym zdobyły uznanie komisji przyznającej certyfikat?
Do konkursu mogą być zgłaszane produkty polskie i to jest główne kryterium przystąpienia do plebiscytu. Cremajo to produkt w 100% polski. Wszystkie surowce kupujemy w Polsce i produkcja również odbywa się na terenie RP. Pamiętajmy, że zwycięża smak- i tak jest zawsze w przypadku Cremajo. Kto spróbuje naszego majonezu na pewno długo nie zapomni jego smaku. Mam nadzieję, że smak Cremajo zwyciężył! Zdobyliśmy również certyfikat „Zdrowa Marka Roku 2019” oraz nagrodę w plebiscycie „Influencer’s Top”.
Jakimi jeszcze produktami może się pochwalić pani firma?
Naszą specjalizacją jest produkcja majonezu wegańskiego Cremajo i wszystkie prace rozwojowe skoncentrowane są na tej właśnie marce. W chwili obecnej na rynku dostępne są następujące wersje: Cremajo 40% (klasyczny- co warto podkreślić – zawiera o połowę mniej kalorii niż tradycyjny majonez), Cremajo 20% ( o obniżonej zawartości tłuszczu), Cremajo czosnek, Cremajo Curry i nasz najnowszy smak Cremajo Chili.
Czy produkcja zdrowej żywności to dla pani misja, czy sposób na biznes, a może trafienie w odpowiednią niszę rynkową?
Idealnym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorcy jest umiejętny balans pomiędzy wymienionymi przez Pana celami. Tak, Cremajo powstało z misji (dieta wegańska), którą jest uświadomienie konsumentowi jak wygląda chów klatkowy, jak bardzo daleko nam do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju. Tak, jest to sposób na biznes, zresztą jak każda produkcja, pod warunkiem, że finalny produkt znajdzie swoich nabywców.
Kto opracowuje nowe przepisy, nowe produkty?
Posiadamy wyspecjalizowane laboratorium, gdzie nasi specjaliści pracują nad nowymi smakami. Oczywiście wszystkie prace poprzedzone są uważną obserwacją trendów rynkowych oraz preferencji konsumenckich.
Czy produkcja zdrowej żywności stwarza jakieś specyficzne problemy, czy rządzi się takimi samymi prawami jak produkcja każdej innej żywności?
Dzisiaj konsument chce wiedzieć, co wkłada do koszyka zakupowego, dlatego naszemu Klientowi dajemy gwarancje, że kupuje produkt wolny od składników pochodzenia zwierzęcego, produkt, który nie zawiera soi ani grochu, jest wolny od glutenu i laktozy, nie musi być przechowywany w lodówce, posiada obniżoną zawartość tłuszczu, posiada certyfikat vege.
Czy posiadacie Państwo ofertę dla gastronomii?
Oczywiście pomyśleliśmy również o rynku Horeca i zmieniających się preferencjach w gastronomii. Stworzyliśmy serię dla gastronomii, w dużych opakowaniach: 2,5 kg, 5 kg, 10 kg. Chętnie uczestniczymy we wszelkich wydarzeniach związanych z branżą. W Targach HoReCa w Krakowie byliśmy wystawcami i mieliśmy przyjemność spotkać się z ekspertami z branży oraz wybitnymi szefami kuchni. Szefowie dedykowanych dla polskiej gastronomii kuchni doceniają Cremajo, ponieważ doskonale sprawdza się one w sałatach, dipach, sosach zimnych, jako dodatek do przekąsek, kanapek, hamburgerów. Jest jeszcze jedna wartość dodana – Cremajo można podgrzewać do 60 stopni Celsjusza! I nie ma konieczności przechowywania Cremajo w lodówce, co jest bardzo ważną cechą przy planowaniu przechowywania.
Gdzie można nabyć produkty firmy Starck’s?
Nasze Cremajo można kupić w dużych sieciach handlowych Auchan, Carrefour (stacjonarnie jak i online), Leclerc oraz Piotr i Paweł. Na naszej stronie internetowej www.starcksfoodpolska.pl dostępna jest również lista sklepów stacjonarnych i internetowych posiadających Cremajo w swojej ofercie handlowej. Serdecznie zapraszamy do spróbowania!
Na zakończenie naszej rozmowy muszę zapytać o majonez Cremajo. Jak już wcześniej pani wspomniała, produkt ten uzyskał Certyfikat „Zdrowa Marka Roku 2019”. Za co konkretnie przyznawana jest ta nagroda i czym majonez Cremajo podbił serca komisji przyznającej to prestiżowe wyróżnienie?
„Zdrowa Marka Roku” to ogólnopolski konkurs, w którym nagradzane są produkty o najwyższej jakości i smaku. Doceniana jest też innowacyjność i doskonały skład produktu. „Zdrową Markę Roku” otrzymaliśmy za promowanie zdrowego stylu życia. Jesteśmy dumni z tej nagrody, bo pokazuje nam ona, jak ważne miejsce zajmujemy na rynku z naszym Cremajo i jak ważni jesteśmy dla naszych Klientów, którym serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie.