Lagardère Travel Retail prezentuje nowy koncept w Krakowie
Do listy kreatywnych przestrzeni handlowych zaprojektowanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce dołączył #VisitKraków, otwarty w październiku 2022 r. na krakowskim lotnisku Balice. Sklep w oryginalny sposób łączy funkcje komercyjne z rozrywkowymi. Regały zapełnione pamiątkami i specjałami rodem z Małopolski zostały tu wkomponowane w trzy bajkowe, pełne świateł i kolorów instaprzestrzenie, które wykorzystują lokalne symbole – takie jak Lajkonik czy obwarzanek – i dostarczają podróżnym niezwykłych scenerii pod pamiątkowe selfie.
#VisitKraków to ewenement nie tylko na mapie Krakowa, ale i całej Polski. We współpracy z fenomenalnym KUNSZT Studio, Grupie Lagardère Travel Retail udało się – wbrew dominującym na rynku trendom -stworzyć wyjątkową przestrzeń handlową, w której doświadczenie jest ważniejsze od maksymalnej ekspozycji produktu. Na zaledwie 30 mkw. powstały trzy barwne instastrefy zbudowane wokół symboli Krakowa i motywu podróży. To w nie zostały wkomponowane regały wypełnione napojami, przekąskami, specjałami od lokalnej marki Wierzynek i oryginalnymi pamiątkami z regionu Małopolski.
– Kreatywne formaty to specjalność Lagardère Travel Retail w Polsce. Niemal każdy lokal to unikalny miks elementów, które najlepiej odpowiadają na potrzeby danego miejsca i osób je odwiedzających. Inaczej myślimy o sklepach na lotniskach, dworcach i stacjach metra, a inaczej o punktach w galeriach handlowych i outletach. Inaczej podchodzimy do sklepów w topowych warszawskich lokalizacjach, a inaczej do lokali otwieranych na obrzeżach albo w małych miastach. To zasada, do której stosujemy się zawsze, nieważne, czy chodzi o punkty Inmedio i Relay, kawiarnie So Coffee czy sklepy 1Minute lub Aelia Duty Free – wyjaśnia Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający segmentem Travel Essentials w Lagardère Travel Retail Polska. –Mam jednak poczucie, że z #VisitKraków poszliśmy o krok dalej. To zupełnie nowe podejście do przestrzeni handlowej jako takiej. Oferujemy tu klientowi znacznie więcej niż tylko fizyczne przedmioty. Tworzymy też, a może nawet przede wszystkim doświadczenia, emocje i wspomnienia w postaci oryginalnych wakacyjnych zdjęć – dodaje.
Podobnie jak kasa samoobsługowa, regały produktowe w #VisitKraków zostały ulokowane po lewej stronie od wejścia i grają tu drugoplanową rolę.
W centrum uwagi znalazły się za to interaktywne, bajkowe instalacje. Wchodzących do sklepu wita kolorowa, ruchoma karuzela z postacią Lajkonika. W drugiej strefie zawisła ogromna huśtawka-obwarzanek. Trzecia imituje wnętrze samolotu. Wszystkie tworzą miejsca, w których klienci – podróżni korzystający z oferty krakowskiego lotniska w Balicach – mogą zrobić sobie pamiątkowy portret z idealnym kadrem. Całości projektu dopełniają ścianki z neonowymi napisami I LOVE KRAKÓW oraz #VISITKRAKOW. Dzięki nasyconym, soczystym kolorom i specjalnemu oświetleniu, wnętrze sprawia fantastyczne wrażenie i w wyraźny sposób nawiązuje do social mediowej stylistyki.
Sklepy pod szyldem #Visit… to nowość w portfolio LagardèreTravel Retail w Polsce.
Ten w Krakowie jest pierwszy, ale Lagardère Travel Retail pracuje już nad sklepem #visitPODKARPACKIE na lotnisku w Rzeszowie. A to dopiero początek.
Lagardère Travel Retail to globalny lider sprzedaży towarów na lotniskach, dworcach i stacjach metra i jedna z niewielu tego typu firm na świecie, która ma w portfolio jednocześnie formaty convenience, gastronomiczne i wolnocłowe. W Polsce działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów.
Lagardère Travel Retail realizuje te misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.