ABC-Handlu
Image default
Home » Blog » Click & Collect przyszłością branży TSL
Przemysł Technologia Wszystkie

Click & Collect przyszłością branży TSL

Okres pandemii znacząco odbił się na wynikach branży TSL. Globalnie, wartość dodana brutto branży może spaść o 6,1 proc1. Jednocześnie wzrasta udział ecommerce w handlu detalicznym i może się ustabilizować na poziomie ok. 8 proc., podczas gdy w 2019 r. wynosił 5,4 proc. W pierwszej połowie lipca poziom wydatków na zakupy w Internecie wyniósł blisko 140 proc. wydatków z analogicznego okresu w 2019 r. Taka sytuacja nakłada na branżę TSL konieczność optymalizowania procesów oraz znalezienie nowych sposobów obsługi zamówień detalicznych.

Co czwarta złotówka na zakupy będzie wydawana w Internecie

Szacowany wpływ COVID-19 na rynki logistyczne różni się w zależności od regionu. Od spadku o 0,9 proc. w Chinach do spadku o 18,1 proc. we Włoszech. Eksperci przewidują, że w 2020 r. światowy rynek spedycyjny skurczy się nawet o 7,5 proc. w porównaniu z rokiem 2019. W tym samym czasie, najwyższy na świecie wzrost sprzedaży w kanale e-commerce w 2020 roku odnotuje Europa Środkowo-Wschodnia – o 21,5%, podczas gdy globalna średnia to 16,5%1. PMR w badaniu „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025”2 szacuje, że w Polsce wzrost ten będzie jeszcze wyższy i wyniesie 26% w ujęciu r/r.

Mamy świadomość wielkiego wyzwania stojącego przed branżą transportu, spedycji i logistyki. Z jednej strony kurczy się ta część biznesu, która jest najbardziej dochodowa, z drugiej strony rosną oczekiwania wobec usług najbardziej kosztownych, a więc rozwożenia przesyłek odbiorcom indywidualnym. Mamy również świadomość, że sklepy będą dążyły do utrzymania kosztów przesyłek na jak najniższym poziomie. Tym rozwiązaniem może być dla firmy logistycznej rozwinięcie usługi Click & Collect

– mówi Przemysław Wójcicki, Trading Director z iMretail.pl

SelfLockery w natarciu

Co to oznacza dla firmy zajmującej się spedycją i dostarczaniem przesyłek? Stworzenie i obsługa własnej sieci urządzeń, z których możliwe jest odbieranie i nadawanie przesyłek w znacznie bardziej zautomatyzowany sposób. Kurier, zamiast odwiedzać dziennie kilkaset punktów może mieć pod opieką kilka, kilkanaście SelfLockerów i regularnie je obsługiwać. Takie rozwiązanie jest również korzystne dla dużych sieci handlowych, które utrzymują własną logistykę.

Oczywiście, nie każdy produkt – na przykład pralka – nadaje się do odbioru z SelfLockera, zwłaszcza z usługą podłączenia. Jednak optymalizując dystrybucję przesyłek możemy utrzymać dostępność i cenę usług dodatkowych. Trafia do nas również coraz więcej zapytań o to, czy SelfLockery muszą stać przy danym sklepie. Nasza odpowiedź brzmi – nie, mogą być oddalone nawet o kilkadziesiąt kilometrów. Takie rozwiązanie daje możliwość rozszerzenia sprzedaży pod względem geograficznym, ale stanowi również nową usługę dla firm z branży TSL

podkreśla Przemysław Wójcicki, Trading Director z iMretail.pl

SelfLocker to urządzenia upraszczające odbiór zamawianych produktów, skracające drogę od zamówienia do odbioru. Są to maszyny, które można postawić na zewnątrz lub wewnątrz budynku. Klient, dokonujący transakcji przez Internet decyduje o terminie odbioru – może odebrać zakupy po pracy czy przy okazji załatwiania innych spraw, bez ryzyka uszkodzeń w transporcie, co jest istotne w przypadku produktów np. szklanych czy wyjątkowo delikatnych. To również brak stykania się z innymi osobami oraz oszczędność czasu, ponieważ nie ma potrzeby stania w kolejkach czy oczekiwania na odbiór przy ladzie. SelfLocker daje również możliwość obsługi zwrotów i reklamacji oraz nadawania przesyłek.

Dostępność i konkurencyjność

SelfLockery powstają na zamówienie, stąd mogą być dostosowane pod względem funkcji, wielkości, designu, a także materiałów do potrzeb odbiorcy. Dzięki dostarczanym rozwiązaniom IT, możliwe jest zintegrowanie urządzeń z systemami informatycznymi zamawiającego oraz obsługa klienta – i to zarówno w momencie odbioru, jak i potencjalnego zwrotu towaru.

Oczekiwania klientów biznesowych i indywidualnych znacząco się zmieniły w 2020 r., a nie wiadomo, co nam przyniesie 2021. Musimy więc dostosować się do tych zmian i szukać rozwiązań, które uwzględniają nową rzeczywistość. Obserwując rynek w Polsce jestem przekonany, ze formuła Click & Collect oraz urządzenia działające na podobnej zasadzie co SelfLockery przypadły Polakom do gustu i nie trzeba już ich ani edukować, ani namawiać do skorzystania z tej usługi. Natomiast własna sieć takich urządzeń może stać się dla firm TSL przewagą konkurencyjną

podsumowuje Przemysław Wójcicki, Trading Director z iMretail.pl

I’m Retail to spółka z grupy SelfMaker zajmująca się projektowaniem, budową, instalacją, serwisem oraz rozwijaniem oprogramowania dla SelfLockerów – urządzeń automatyki dla sklepów i punktów usługowych. Firma powstała i działa w Polsce. Z tego powodu projektanci uwzględniają specyfikę klientów oraz klimatu.

Więcej informacji na imretail.pl

SelfMaker to spółka technologiczna, projektująca i budująca multifunkcyjne urządzenia samoobsługowe, narzędzia integracyjne oraz oprogramowanie w pełni dostosowane do potrzeb klientów w różnych gałęziach rynku. W portfolio firmy znajdują się m.in. kioski i kasy samoobsługowe, zautomatyzowane kioski dezynfekujące czy urządzenia automatyzujące sprzedaż.

Więcej na selfmaker.pl

https://abc-handlu.pl/category/wszystkie/

Related posts

Sztuczne kamienie do ogrodu, ciekawy pomysły na ogród

ABC-Handlu

Hydrostop: Armatura dla obiektów użyteczności publicznych

ABC-Handlu

Chocolissimo: Znajdź idealny prezent na każdą okazję

ABC-Handlu